Turkland :P

En halv vecka efter studenten bar det av till Turkiet med familjen. Eftersom min familj aldrig kan resa som andra familjer så blev det till Kas i sydvästra Turkiet, dit bara turkar och tyskar semestrar ungefär. Så engelskan man kan var nästan oanvändbar, men det gick bra i alla fall. Kas är en vääääldigt lugn och liten stad, utan nattklubbar osv. dessutom så bodde vi 6 km utanför Kas i en liten by utan affärer, det fanns inte ens en supermarket. Men det var inte så farligt som det låter haha för att stället vi bodde på var nämligen ett paradis i sin sanna bemärkning! Vi hade 10 meter till en stor varm pool och 100 meter till turkost hav! En frukost buffé som var helt underbar, där de lagade omeletter på beställning med vad du önskade på. Tråkig nog gillar jag inte laga mat på morgonen om man inte är bakis haha men jag hittade godsaker så att det räckte. Middagen var en lika härlig buffé den. Så hungriga har vi verkligen inte varit.
Vi åkte på en båtresa och fick se ruinerna efter en hel stad som nu låg under vatten, det var väldigt häftigt. Sedan vandrade vi i 35 graders värme (i skuggan, alltså VÄLDIGT varmt i solen) upp till en gammalt fästning, som också hade Turkiets minsta teater. Den var väldigt gullig.
I början på veckan var vi på hamam (stavning), men det är i alla fall turkiskt bad. Som är helt underbart! Man får först ligga på en handduk på en väldigt varm marmor häll, sedan skrubbar de än med en jätteskön skrubb vante, som skrubbar bort all gammal hud från kroppen. Jag vet att det låter äckligt men tänk hur äckligt det är att ha kvar det här på kroppen och istället ha det i kläderna och i sängen. Ännu äckligare! efter skrubbningen så blir man tvättad med en uppblåst puff typ och får massage, otroligt skönt. sedan blir man av sköljd och får en ansiktsmask som pricken över i:et.
Det var en underbar vecka med mycket bad och sol också såklart, så lite brun har man blivit :) lite bilder för att visa upp paradiset, tyvärr har jag inte hunnit ta min mammas bilder än men det får duga med mina från min lilla digi.
Ni får ursäkta min passion för att fota blått vatten haha
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0