Resumé

Livet har varit omtumlande den sista tiden... jag är numera student, singel och har bara ett sommarjobb som jag ska leva på resten av mitt liv haha, eftersom jag inte ska studera vidare på en gång utan bestämde mig för att jobba och resa lite istället. Så det här året kan bli spännande!
Jag brukar ju skriva om mina impulsiva upptåg, men den senaste tiden har jag inte orkat. För det blev lite för mycket att ta igen på andra håll och hade ingen skriv lust helt enkelt... så vi kan göra en lite resumé på de senaste veckorna.
En sak jag inte får kläm på är killar eller egentligen vuxna karlar måste slåss över saker hela tiden, om man inte har något att klippa till den andra för så ordnar man det. Jag och W var på krogen och på väg hem, utanför, så började två fullvuxna män bråka över vem som skulle få ta hem en speciell brud. Liksom kom igen, ingen tjej är värd en kväll på polisstationen. Lite mer omdöme än så måste man väl ha tycker man, men tydligen inte, alkohol har antagligen en stor roll i det hela men i alla fall. Det slutade med att 30 fight-glada pojkar pucklade på varandra tills polisen kom. Moget? Otroligt! Hahaha! Men de mår väl som de förtjäna dagen efter får man hoppas.
Som den hippie jag är kör jag på "Make Love Not War" tror det blir en bättre värld av det.
Jag hade en väldigt trevlig dyngnings kväll med W och två trevliga bartenders för ett tag sen. Vi badade jacuzzi och spelade poker en hel natt eller morgon kanske man ska säga. Väldigt trevligt, sånt borde man göra oftare. Dagen för den var också väldigt trevlig, vi ringde upp en tjejkompis och blev inbjudna på ett glad vin i stan. Vi åker in och blir mötta av varsin drink samt shot, kvällen fortsatte på Chaplins, där vi bestämde musiken och glädjen och skratten flödade. Tummen högt upp för den kvällen! Vi ska inte nämna vad det var för veckodag, men att jag fick Mvg på historia provet dagen efter var ett under. Det tackar vi lillasyster för helt enkelt.
Studenten är stressigare än vad man tror, det är ju inte bara att sätta på sig sin mössa och få betyg. För troligtvis känner du 1000 andra människor som också tar studenten, det betyder lika många flak och mottagningar. Jag skippade de flesta slutskivorna, eftersom jag tycker att jag täckt in dem genom att ha varit på allas klasskivor. Plus att slutskivor är ett fenomen som börjar försvinna en aning, det är inte många som har det längre. Bra om man frågar mig, för oftast är det inte alls lika kul att gå på skivor. All personal tycks alltid vara lite mindre trevlig på sånna tillställningar. Jag kan i och för sig förstå dem, de kan inte tjäna speciellt bra på att ha en kväll fylld med 18-19 åringar, om man tänker rent barmässigt och stämningen blir en aning mer barnslig på dessa. Vilket jag inte har något emot, det är roligt (A) men i alla fall.
Sedan blir man väldigt fattig på att ta studenten dessutom... inte bara på grund av alla skivor, utan på alla presenter man köper! Alla fina kreationer man ska hänga runt halsen och så vidare. Men att vara glädjen att ta studenten väger lätt upp att vara pank, ALLA dagar i veckan!!! Det är verkligen det bästa som finns. Visst kan man ha ångest över att man inte vet vad man ska göra med sitt liv, men det löser sig. Man är trots allt bara 19 år och har all tid i världen på att bestämma sig. Hoppas jag hahah!
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0